Бизнес обяд

Хората, които ценят и ползват технологиите, ценят и времето, прекарано лице в лице с партньорите. Те никога не казват: Ако искате да научите повече за фирмата – посетете сайта ни, а ако искате да знаете повече за мен – посетете моя блог*. Заключени зад асансьори, врати с фотоклетки и алуминиеви дограми и ангажирани с телефонни разговори, мейли, реплики по работа в ICQ и Skype**, работещите се задъхват в правене на бизнес и единият час за обедна почива се превръща в пресметнат бизнес ход. След бума на доткомите и неслучилата се (поне не с предречените главоломни темпове) тотална промяна в мисленето и комуникацията между хората и начина на потребление на стоки и услуги, личните срещи при правенето на бизнес възвръщат актуалността си, защото бизнес комуникацията с тонове мейли, интернет предлагане и популяризиране започна да изчерпва възможностите си. И най-добре написаната бизнес кореспонденция, изпратена с мейл, и най-впечатляващият сайт или интернет магазин, не могат да предадат изражението на лицето, което допълва значението на думите, нито тона на гласа. Затова ресторантите са претъпкани с обсъждащи бизнеса хора в костюми, защото има моменти, в които нищо не може да замени комуникацията лице в лице. А нейните предимства са много:

* Улавяш детайли: когато гледаш партньора в очите, виждаш дали отсреща ти вярват, или в погледа има незададен въпрос. Ако наоколо има и други хора, усещаш с периферното зрение как другите реагират на думите, нещо което при мейл и дори при видеоконферентна връзка не може да се получи.

* Даваш на партньора автентично усещане за това що за човек си всъщност: Особено за големи и скъпи начинания това е решаващ подход, определено по-добър, отколкото безличната комуникация.

* Получаваш информация от първа ръка: детайлите, които се отнасят за размера и сериозността на бизнеса, възможностите за разрастване и особеностите на всекидневната оперативна информация. Пък и хората говорят и разказват за срещите си, не за получената служебна поща. В първото има повече интрига (в добрия смисъл), във второто – прост преразказ на реплики.

Благовеста Симеонова
 




{START_COUNTER}