BTL Мениджър

За целите на успешния маркетинг при позициониране на търговска марка АTL (above the line) или традиционната медийна реклама се отчита като недостатъчна, за да се активира потребителското поведение. Пренасищането на медийния потребител с разнообразни, но дълги рекламни спотове понякога води до загуба на интерес към тях. Съвременният маркетинг целенасочено използва т.нар. немедийна реклама или BTL ( below the line) комуникацията. Тя се отчита като изключително ефективна част от интегрираните маркетингови комуникации.



BTL мениджърът е пряко отговорен за изготвянето, прилагането и контрола на стратегията на немедийната комуникация. Тя може да включва игри, промоции, директна реклама, семплинги или други тактически дейности. Това е рекламата, която комуникира директно с потребителите на местата на продажба и не само увеличава продажбите, но и превръща пазаруването в забавление.



BTL мениджърът познава в детайли рекламния пазар, анализира го и стратегически обмисля всяка възможност за прилагане на BTL реклама. Отчитайки спецификата на продукта, пазара и ресурсите, изготвя конкретна фирмена стратегия за този вид комуникация. Организира и отговаря за всяко събитие (event).



Той е неотменна част от екипа на всяка рекламна агенция или маркетинг отдел. Задължителни условия за неговата позиция са висше образование в областта на рекламата или маркетинга, творческо мислене, екипност, аналитичност, координаторски и мениджърски умения. Предимство може да бъде всеки опит, придобит в BTL отдела на международна рекламна агенция.






{START_COUNTER}