Нина Ричи- шеметният успех


Марката "Нина Ричи" е известна на всички.
Изящни тоалети, оригинални аромати -
това е визитната картичка на фирмата,
чиято създателка прави една от
най-шеметните кариери на нашия век.


Семейството на Мария Ниели се премества да живее в княжество Монако, когато тя е на 7 години. На Лазурния бряг във Франция баща й започва производство на обувки за елегантните дами от Ница и Монте Карло. Цялото семейство участва в бизнеса, който включва и модни облекла. За разлика от баща си Мария се занимава с шиене на фино бельо. Но амбициозната девойка не смята да прекара така целия си живот. На 18 години тя тръгва за Париж да търси своето щастие.

НА СЦЕНАТА СЕ ПОЯВЯВА МАДАМ РИЧИ

 


Съдбата е благосклонна към Мария - тя среща щастието си още по пътя в дилижанса за Париж неин спътник е привлекателен млад мъж със завидно положение в обществото - син на богатия флорентински бижутер Ричи. Скоро младата девойка вече е омъжена жена с известна фамилия.
Дълги години Ричи води живот на светска дама с любим мъж и син, много свободно време, никакви материални проблеми. Тихото семейно щастие осмисля живото й, докато през 1931 г., след смъртта на съпруга й, синът Роберт основава собствена модна къща. Първата колекция, дело на майка и син, е от сватбени рокли и има огромен успех.
В навечерието на Втората световна война в модната къща "Нина Ричи" работят вече 450 шивачки. Мария сменя името си със звучното Нина и застава начело на една от най-престижните модни къщи в света.

ИЗТЪНЧЕНИЯТ РАЗКОШ

 


Стилът Нина Ричи се характеризира с една дума - финес. Използват се най-скъпите и качествени тъкани - релефна дантела, кадифе, атлаз, брокат, обшити с перли, кристални мъниста или златни конци. Великолепни са не само материите и изработката, но и детайлите които оформят силуета - шлейфове, наметки, кринолини.
Огромна роля в колекциите на "Нина Ричи" играе цветът придаващ особен шик. Ако на мода е сивото, както сега например, дизайнерите на модната къща разработват всевъзможни варианти на този цвят и избират най-елегантните. Точно за това прословутото виненочервено на "Нина Ричи" е неповторимо, а маслинено-бронзовото прелива в благородни отенъци.
Дори най-екстравагантните модели от всяка колекция излъчват изтънчен разкош и никога не прекрачват границите на добрия вкус. Всичко е красиво и изящно, много скъпо и елегантно. Това се отнася и за зимните дрехи: палтата от туид и подплата от коприна или брокат, наметките от благородни кожи.

МОДА ЗА СИЛНИЯ ПОЛ

От 1986 г. модна къща "Нина Ричи" започва производство на дрехи и аксесоари за мъжа. Сдържаните и респектиращи облекла са много популярни сред солидните мъже - адвокати, бизнесмени и висши държавни служители. И тук дизайнерите остават верни на изящния силует и разкоша. Експериментирайки с цветовете, те създават класически ансамбъл от три части в необичайна гама - сивочерен костюм например се съчетава с пастелно разова жилетка. Що се отнася до фраковете и смокингите, които присъстват в почти всяка мъжка колекция, "Нина Ричи" има собствен стил - само тя предлага към тях пластрони, необходимо допълнение към вечерния мъжки костюм.
Дамските дрехи се шият в Париж, а мъжките предимно в Италия, близо до Венеция. Политиката на модната къща е всичко с марка "Нина Ричи" да се произвежда в тези части на света, които имат традиции в дадена област. Така например копчетата за маншети се правят в Германия, трикотажът - в Шотландия, кожените изделия - в Испания, а кашмирените шалове - разбира се в Кашмир.

НАЙ-СВЕЖИТЕ АРОМАТИ ЗА МЛАДИ МОМИЧЕТА

 


През 1946 г. Роберт Ричи създава парфюма "Радост за сърцето" (Coeur Joie).
Матовият кристален флакон е изработен лично от Марк Лалик, а художественият проект е на известния художник Кристиан Берар. Сладкия цветен аромат допада веднага и на дамите, и на парфюмеристите. Две години по-късно се появяват парфюмът "Духът на времето" . Той притежава съвършена композиция - основните съставки, които действат романтично на сърцето, разума и чувствата, са в идеални пропорции. Дори ароматът да отслабне след 24 часа, пропорцията се запазва. Може би затова досега в целия свят всяка минута се продава по един флакон "Духът на времето". Той е на трето място по популярност след “Шанел № 5" и "Самсара" на Герлен. За младите момичета "Нина Ричи" предлага нови аромати - Deci Dela и прозрачно-свежата тоалетна вода Les Belles de Ricci.





{START_COUNTER}