Анкетьор

Тенденцията в развитието на пазарните, икономическите, политическите и социалните отношения все повече налага необходимостта от изучаване на нагласите на населението. Проучванията на мнението за определен продукт, обществен дебат или политическа сила целят да представят обективно и неподправено отношението на аудиторията и същевременно да активизират гражданите за участие в обществения живот.



Анкетьорът е един от най-важните участници в процеса на изследване на общественото мнение. Заедно с другите специалисти в екипа той може да участва в създаването на дизайн на проучването, изработването на инструментариум и провеждане на допитването сред населението. Познава в дълбочина значението, целите и сферата на изследването. В голяма част от случаите обаче той се явява като първия пост и човекът, който събира суровата информация за целите на допитването.

Анкетьорът е човека, който отговаря за точното и прецизно предаване за анализ на първичните данни от изследването. В зависимост от вида на проучването той е задължен да спазва основните правила за провеждането му. Те са различни в зависимост от това дали проучването е телефонно, пряко лично интервю или анкетно допитване.



В зависимост от начина на разпределение на работата в организацията, към която работи анкетьора, той може да вземе участие и при обработката на суровите данни.

Анкетьорът е отговорен за прецизното и точно събиране и предаване на информацията, която респондентът предоставя. Носи отговорност да бъдат проучени точно определените, според нуждите на конкретното проучване, участници в него.

Анкетьорът има задължителни познания в областта на обществените и пазарни проучвания, компетентен е относно спецификата на инструментариума, който се използва и на въпросите включени в него, притежава чувство за отговорност, обективност и толерантност. Комуникативен е и умее да печели доверие.




{START_COUNTER}